Pagina's

donderdag

Munt thee

Ik hou van thee, van heeeel veeeel thee! Eigenlijk zijn er geen smaken die ik niet lust.
Maar ik heb natuurlijk wel favorieten, en 1 daarvan is Munt!
Een paar jaar geleden zat ik op een terrasje en zag ik iemand munt thee bestellen, mijn eerste reactie was: Wat is dat? Onkruid in je thee? Dat is toch niet lekker?

Totdat....ik zelf een keer in aanraking kwam met het magische goedje. O wat was dat heerlijk zeg!
En nu, een hele tijd verder, heb ik zelfs in mijn eigen tuin een munt plant staan. Het begon met een plantje uit de supermarkt op het aanrecht. (een hele goede tip van L.) 
En daarna kreeg ik een stekje mee van W. en die samen heb ik geplant, en nu heb ik mijn eigen heerlijke munt thee. Vers uit mijn eigen tuin!

Hieronder nog een weetje:

De geneeskracht van munt
Munt is een heerlijk fris kruid, het kalmeert je maag en bevorderd de spijsvertering, de geur kan hoofdpijn laten verdwijnen en verfrist je huis en geest.
Ook een vieze adem of smaak in de mond verhelp je door het kauwen van een blaadje munt.
Maar zoals bij alle kruiden geldt: “overdaad schaad”.
Bij teveel aan munt kun je juist last krijgen van je darmen of je maag.

Geniet van de heerlijke thee!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten